פרסום בעיתונים

כיום, בעידן הפרסום באינטרנט, מתעוררת שאלה – האם עדיין כדאי לפרסם מודעות דרך עיתונות כתובה.

למרות כוחה של רשת האינטרנט, לפרסום במדיה הכתובה עדיין יש כוח רב.
פרסום בעיתונים מספק חומרים שונים ופונה לקהל יעד אשר לא בהכרח עושים שימוש במדיה האלקטרונית.

היתרון בפרסום בעיתונים הוא החשיפה אל קהל יעד רחב כמו נוסעים בתחבורה ציבורית אשר מקבלים את עיתון בחינם (ישראל היום, מעריב) משום שכאשר הקורא מסיים את לקרוא את העיתון הוא משאיר אותו ברכבת או באוטובוס וכך נותן לנוסע אחר להיחשף אל מודעות הפרסום שמופיעות בעיתונים.

על מנת להשיג מקסימום חשיפה בפרסום לקהל היעד שלך, חשוב לאבחן היכן כדאי לפרסם את מודעת הפרסום שלך – באיזה עיתון ובמיקום הנכון בתוך העיתון.

פרסום בעיתונים מתחלק ל- 2 נישות עיקריות:
1) פרסום בעיתון ארצי – עיתון המופץ בכל הארץ ומגיע לקהלי יעד גדולים. פרסום מסוג זה מתאים לעסק/מוצר אשר משווק בפריסה ארצית.

2) פרסום במקומון – היתרון של פרסום במקומונים לעומת עיתונות ארצית היא שניתן להתאים את מודעת הפרסום במיוחד לקהל היעד לפי המקומון ואזור מגוריו.
פרסום כזה בעיקר מתאים לעסקים קטנים ומקומיים, שאין כל תועלת בפרסום ארצי.

קיימות מספר טכניקות לפרסום בעיתון:
מודעות תזכורת, מודעות להחדרת סלוגן או מסר, מודעות מכירתיות, מודעות תדמית, כתבות פרסומיות ופרסום במקומונים.

פרסום נכון בעיתונים – עובד