עיתוני חינם ההצלחה הגדולה

ההצלחה הגדולה של עיתוני החינם

עיתוני החינם הנפוצים בישראל הם "ישראל פוסט" ו- "ישראל היום" המצליח בתחילת דרכם של העיתונים, קוראים רבים ואנשי תקשורת לא לקחו אותם ברצינות יתרה היות ולמילה "חינמון" יש קונוטציה שלילית של "בלתי אמין".

למרות החשיבה השלילית, עיתון "ישראל היום" הצליח לגייס לשורותיו כותבים מהשורה הראשונה, אשר עזבו עיתונים מתחרים ובחרו להצטרף לעיתון החדש. ככל שעבר הזמן, העיתון צבר תאוצה והצלחה בקרב קוראיו ונתפס עיתון רציני ואמין והיום העיתון ישראל היום הוא העיתון הנקרא ביותר בישראל (עפ"י סקר TGI)!

עיתון חינמי הוא עיתון שמחולק כמעט בכל מקום אפשרי – בבתי עסק, בתחבורה ציבורית (רכבות, אוטובוסים), ברחובות מרכזיים ואף נשלח קבוע לבתים של מנויים בחינם.
עובדה זאת יצרה יתרון בחשיפה לקהל. למשל: ציבור הנוסע בתחבורה ציבורית ומחפש דרך להעביר את הזמן – העיתון הוא אופציה מצוינת ומשלב מידע ותכנים היכולים לעניין כל אחד. אפשר להגיד שהעיתון עובר "מיד ליד" ו"מנוסע לנוסע" וכך הוא מגיע לקהל יעד גדול יותר.

בחודש הראשון של העיתון, שטחי הפרסום היו בחינם לטובת גופים שפועלים לטובת הציבור.
לאחר מכן, כאשר משרדי הפרסום הבינו את גודל הפוטנציאל של הפרסום בעיתון שזוכה לחשיפה גדולה החלו להופיע מודעות מסחריות שהם הדרך היחידה בה העיתון מייצר הכנסות. היום, הביקוש של המודעות פרסום בעיתון זה הוא גדול במיוחד לעסקים הרוצים להגיע לקהל יעד רחב וללקוחות חדשים.