כתבה בעיתון יחסי ציבור

יחסי ציבור בעיתונות – אפשר לעשות גם לבד

העסקת שרותי משרד יחסי ציבור הינה בגדר חובה בתמהיל השיווק של כל עסק, כדי לצור מודעות למוצר או לשירות שלך. החיסכון הוא משמעותי ביותר ביחס לעלויות פרסום, כי תשלום לשירותי יחסי ציבור עבור כמה חדשים בלבד יחזיר אליך את ההוצאה לכך אם רק תקבל כתבה אחת בעיתון יומי, ואם כבר קיבלת חשיפה תקשורתית בכמה עיתונים גדולים במדיה הכתובה ובאינטרנט, כן הצלחת, הצלחת לצור עניין ציבורי בבידול חדשנות ובודאי הצלחת בבחירת משרד יחסי הציבור. לקוחות רבים ותיקים וחדשים, קטנים או גדולים תמיד נהנים לראות ברש גליי את שם חברתם או ציטוט של המנכ"ל על דעתו בנושא מסויים בעיתון.

פעילות שוטפת של חברה יציבה יחסית, בד"כ של נותני שירותים, אינה מצדיקה תמיד העסקת משרד חיצוני באופן קבוע רק כדי להופיע בין מפורסמים כסלב או ברכילויות שמתפרסמות בעיתונים, הרי לא בהכרח זה מניב תוצאות שמתבטאות ברווח כספי, הרי הרחבת מחלקה או שינויי ארגוני אינה מהווה לרוב עניין ציבורי.

חשוב שלנושאים שיש בהם ערך תקשורתי כמו: תרומת חברתכם לקהילה ,סיפור נוגע ללב של עובד בחברתכם,רכישת חברה נוספת או שירותים נוספים בעלי ערך מוסף וחדשנות למקרים הללו שאינם עניין שבשיגרה, לכך כן תוכלו לנסות לקבל חשיפה תקשורתית בעיתונים ובאינטרנט כמעט באפס עלויות.

הצעתי הפרקטית היא שתהיה בעסק שלכם עובדת או עובד בעלי כושר ביטויי גבוה בכתב כדי שמדי פעם יעבירו ידיעות לפרסום עיתונות, רצוי שזו תהיה אותה העובדת שאחראית על הזנת חומר ומידע באתר הבית של חברתכם. כל מה שעליך לעשות זה לדאוג לרשימת העיתונאים של כל העיתונים היומיים הגדולים כמו:ישראל היום, ידיעות אחרונות, מעריב, גלובס, הארץ וכד' לפי נושאים ותחומי פעילות: כלכלה, תיירות וכד' ורשימת העיתונאים בעיתונים המקצועיים העוסקים בתחום הרלוונטי לדוגמא : העברת פרסום לתקשורת על רכישת חברה- עיתונאים האחראים על כלכלה ועסקים. בעצם מכל תחום לפנות לעיתונאים הרלוונטים לגביו, ניתן להשיג מידע באינטרנט או בעיתונים עצמם. בעידן של היום חובה לפנות לעיתונאים ובלוגרים באתרים גדולים כמו: walla ,themarker ,ynet

כמובן סוד ההצלחה לקבל חשיפה ופרסום בעיתונים תלוייה בכמה גורמים: בעניין שייצרת, בסוג הכתיבה, בעתויי הפנייה ובקשרים שפתחת. לכן צריך לצור ידיעות קצרות תמציתיות, מעניינות ומושכות לעין בצרוף תמונה השווה אלף מילים ובעידן האינטרנט הכל נגיש מהיר ופשוט.

לסיכום – כתבת פרסום תדמיתית מצד עיתונאי יוצרת תחושת אמינות מצד הקוראים, אבל מה לעשות? לא כולם יכולים להרשות לעצמם משרד יחסי ציבור, ולא כולם צריכים משרד יחסי ציבור, יש מוכשרים ויצירתיים שיכולים לעשות זאת לבד! הרי היום לכל חברה יש אתר ולכל אתר יש מי שמעדכן מידע מתחזק ומשפר, אותו אדם בחברה שמזין חומרים לאתר יכול לבצע יחסי ציבור בנוסף לעבודתו. בסופו של עניין קיימות חברות רווחיות רבות שאינם מפרסמות באופן עקרוני ואינם מעסיקות משרד יחסי ציבור, יתרה מכך, קיימות חברות רבות הבורחות כמו מאש מאנשי תקשורת ומפרסום בעיתון ובכל זאת נהנות מהצלחה כלכלית וממודעות בקרב צרכניהם.